Orientacyjne terminy realizacji poszczególnych usług podane są na stronie www.fotoprint.pl/dostawa-ceny-i-terminy Termin realizacji usługi łączonej, o różnych terminach realizacji, jest równy terminowi najdłuższemu. W okresie trwania promocji na usługi serwisu termin ich realizacji może ulegać wydłużeniu.
Po złożeniu zamówienia, zdjęcia które zostały wybrane do wykonania odbitek, przestają być widoczne w Albumie na koncie Użytkownika. Zdjęcia te zostają automatycznie usunięte, natomiast zdjęcia, które nie zostały dodane do zamówienia odbitek będą nadal dostępne dla Użytkownika i zostaną skasowane z Albumu Użytkownika dopiero po 14 dniach.
Użytkownik zlecający wykonanie usługi jest odpowiedzialny za prawidłowe przygotowanie pliku cyfrowego do wykonania usługi. Laboratorium nie ingeruje w przesłane pliki cyfrowe, chyba że użytkownik zamówi, jako opcję dodatkową, tzw. Ręczną Korekcję Zdjęć.Użytkownik ma prawo w czasie 1 godziny od momentu złożenia zlecenia anulować zamówienie, jeśli realizacja zamówienia nie została jeszcze rozpoczęta, wysyłając e-mail na adres anulowanie@fotoprint.pl za potwierdzeniem odbioru z informacją, zawierającą numer zamówienia, które ma zostać anulowane. Może to zrobić także telefonicznie (600 089 335 pn-pt 8:00-17:00). Po w/w czasie anulowanie zamówienia jest niemożliwe z uwagi na charakter świadczonej usługi.
Konsument, czyli Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w serwisie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową bądź Klient prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, który dokona czynności w celu, który nie jest w przeważającym stopniu związany z jego działalnością gospodarczą, może odstąpić od umowy sprzedaży zakupionego produktu, bez podawania przyczyny, w ciągu 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania zrealizowanego zamówienia.
Odstąpienie od umowy nie przysługuje Konsumentowi (stosownie do art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r. , poz. 827 w przypadku:
- umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dotyczy to w szczególności odbitek zdjęć, Zdjęć XXL, FotoObrazów, FotoPrezentów, Kalendarzy itp. na których zamieszczane są zdjęcia Konsumenta, produktów przygotowanych na wymiar zgodnie z zamówieniem Konsumenta itp.)
- umowy o świadczeniu usług, jeżeli firma Foto Print wykonała w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Foto Print utraci prawo odstąpienia od umowy.
Odstąpienie od umowy wymaga złożenia przez Konsumenta pisemnego oświadczenia wysłanego na adres e-mail: reklamacje@fotoprint.pl bądź listownie, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zrealizowanego zamówienia.
W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ma obowiązek do niezwłocznego zwrotu produktu, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakteru produktu, a także jego cech i funkcjonowania.
W związku z Akcją Promocyjną "GWARANCJA SATYSFAKCJI 100% LUB ZWROT PIENIĘDZY DO 30 DNI" każdemu klientowi przysługuje prawo zwrotu poniższych produktów, nawet jeśli były wykonane na indywidualne zamówienie czyli były wyprodukowane według jego specyfikacji. Zwrot możliwy jest do 30 dni od dnia otrzymania produktu. Zwrot przysługuje na maksymalnie 2 sztuki zamówionych produktów spośród grupy produktów wymienionych poniżej. Zwrot pieniędzy z tytułu takiego zwrotu następuje na zasadach ogólnych opisanych poniżej.
- FotoObrazy na płótnie,
- FotoObrazy na PVC Forex,
- FotoObrazy na Szkle Akrylowym,
- FotoObrazy Gallery Print,
- FotoObrazy na Alu Dibond,
- Zdjęcie na biurko na Szkle Akrylowym,
- FotoPuzzle.
Koszt zwrotu produktu do sprzedawcy, w wyniku odstąpienia od umowy, ponosi Konsument (lub Klient). Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
Sprzedawca nie odbiera kierowanych do niego przesyłek, odesłanych przez Klienta „za pobraniem”. Nie odpowiada także za koszty związane z takimi przesyłkami.Zwrot przez Foto Print należnych Konsumentowi środków pieniężnych nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania oświadczenia, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument. Foto Print może wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania produktu.
Wartość zwracanych środków stanowi sumę zapłaty za produkt lub usługę i wartości kosztów najtańszej, oferowanej przez Foto Print wysyłki produktu lub usługi do Konsumenta.
Produkty sprzedawane przez firmę Foto Print mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Sprzedawca nie udziela gwarancji na jakiekolwiek produkty. Klient może skorzystać z udzielonej przez producenta lub dystrybutora gwarancji i reklamować produkt u gwaranta (bezpośrednio lub poprzez pośrednictwo Foto Print).
Klientowi przysługuje prawo do reklamacji wadliwego produktu z tytułu rękojmi udzielonej mu przez Foto Print. W przypadku reklamacji należy skontaktować się z naszym laboratorium telefonicznie (600 089 335 pn-pt 8:00-17:00) lub za pośrednictwem e-mail reklamacje@fotoprint.pl bądź listownie. Podstawą wszczęcia procedury reklamacyjnej jest dokładny opis zastrzeżeń wobec zrealizowanej usługi. Konieczne jest wówczas odesłanie reklamowanych zdjęć, foto prezentów, kalendarzy itp. na własny koszt przesyłką pocztową na adres naszej siedziby, wraz z dowodem zakupu, lub bezpłatnie poprzez Punkt Odbioru, w którym zamówienie zostało uprzednio odebrane. W przypadku wysłania przesyłki reklamacyjnej jakąkolwiek inną drogą, np. przesyłką kurierską, zwracany jest wyłącznie koszt, na jaki opiewałaby w takim przypadku przesyłka pocztowa. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, gdy reklamowane zamówienie było dostarczone przesyłką, koszty przesyłki pokrywa Użytkownik.
Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu dwóch lat od daty wydania mu Produktu, o ile w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym stwierdził niezgodności dostarczonego Produktu z umową, zawiadomi Foto Print o stwierdzonej niezgodności. Reklamacja jest rozpatrywana w terminie do 14 dni od jej przyjęcia.
W przypadku przesyłek pocztowych lub kurierskich, jeśli opakowanie jest uszkodzone, bądź istnieje podejrzenie, że zawiera uszkodzone produkty (np. rozbity foto kubek) należy w obecności pracownika Poczty Polskiej lub kuriera, sporządzić protokół szkody, nie przyjmując przesyłki. Przyjęcie przesyłki przez odbiorcę oznacza brak zastrzeżeń co do transportu.
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827.) Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem umów kupna - sprzedaży między Foto Print a Użytkownikiem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Foto Print. Firma zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Zmiana regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Firmę, nie krótszym niż 7 dni od momentu udostępnienia na stronie Serwisu zmienionego regulaminu. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień regulaminu.