Pytania ogólne
Jak zamówić zdjęcia lub inny fotoprodukt na FotoPrint?
Jak założyć własne bezpłatne konto na FotoPrint?
Jak zmienić swoje dane na koncie?
Po zalogowaniu należy kliknąć w swoją nazwę konta w prawym górnym rogu, by przejść do edycji danych. Więcej informacji można znaleźć w
Pomoc - Jak zmienić swoje dane?.
Jak mogę usunąć swoje konto?
W serwisie FotoPrint nie ma możliwości bezpośredniego usunięcia swojego konta. Można jednak zwrócić się z taką prośbą pisząc e-maila na adres
biuro@fotoprint.pl.
Co mogę zrobić, jeśli nie pamiętam hasła lub loginu do logowania w serwisie?
Jakie są ceny oraz sposoby dostawy w fotolabie FotoPrint?
Aktualne ceny oraz sposoby dostawy mogą Państwo sprawdzić na
podstronie.
Jakie są ceny oraz sposoby dostawy w fotolabie FotoPrint?
Aktualne ceny oraz sposoby dostawy mogą Państwo sprawdzić na
podstronie.
Skąd będę wiedzieć, że paczka została już dostarczona do wybranego punktu odbioru?
Po dostarczeniu paczki do wybranego punktu odbioru zostanie wysłana informacja za pośrednictwem e-mail lub/i powiadomienie sms, zapraszające po odbiór zamówienia.
Co mogę zrobić, jeśli kurier z przesyłką nie zastał mnie w domu?
Jeśli kurier nie zastał nikogo w domu, prawdopodobnie nawiążę próbę kontaktu telefonicznego, by ustalić inną, dogodną dla Państwa datę dostarczenia. Jeśli ponowna próba również zakończy się niepowodzeniem, paczka trafi do najbliższego oddziału, skąd należy ją niezwłocznie odebrać.
Od jakiej wartości zamówienia przesyłka jest darmowa?
W fotolabie FotoPrint nie ma ustalonej wartości, przy której obowiązuje darmowa przesyłka. Przy większych zamówieniach i indywidualnych wycenach jest ona jednak możliwa.
Czy mogę odebrać osobiście swoje zamówienie?
Gotowe zamówienie można odebrać osobiście w jednym z punktów kolektorskich rozmieszczonych w całej Polsce. Ich lokalizację należy sprawdzić na
podstronie.
Ile czasu trwa realizacja zamówienia?
Czas realizacji każdego zamówienia jest uzależniony od rodzajów zamówionych produktów oraz ich wielkości. Przybliżone terminy realizacji zamówień można sprawdzić na
podstronie.
Czy istnieje możliwość przyspieszenia czasu realizacji zamówienia?
Niestety nie jesteśmy w stanie przyspieszyć terminu realizacji zamówienia, gdyż jest to zależne od zbyt wielu czynników.
Gdzie można sprawdzić aktualny status zamówienia?
Bieżące zmiany w statusie zamówienia są wysyłane w formie powiadomień e-mail.
Gdzie można sprawdzić szczegóły złożonego zamówienia?
Nie ma możliwości sprawdzenia szczegółów złożonego zamówienia samodzielnie. Po napisaniu wiadomości e-mail w tej sprawie na adres
biuro@fotoprint.pl, prześlemy informację o zamówieniu, która znajduje się na koncie klienta w naszym systemie wewnętrznym.
Do kiedy i w jaki sposób mogę anulować złożone zamówienie?
Użytkownik ma prawo w czasie 1 godziny od momentu złożenia zlecenia anulować zamówienie, jeśli realizacja zamówienia nie została jeszcze rozpoczęta, wysyłając e-mail na adres
anulowanie@fotoprint.pl za potwierdzeniem odbioru z informacją, zawierającą numer zamówienia, które ma zostać anulowane. Może to zrobić także telefonicznie (600-089-335 pn-pt 7:00-16:00). Po w/w czasie anulowanie zamówienia jest niemożliwe z uwagi na charakter świadczonej usługi.
Jakie są dostępne formy płatności w serwisie FotoPrint?
Dostępne są następujące formy płatności:
- - za pomocą eCard, systemu szybkiej płatności przelewem lub kartą płatniczą,
- - przelewem tradycyjnym,
- - gotówką, w przypadku odbioru zamówienia w wybranym Punkcie Odbioru, przy odbiorze przesyłki za pobraniem.
Czy cena będzie bardziej atrakcyjna w przypadku złożenia większego zamówienia?
Tak. Ceny są bardziej atrakcyjne w przypadku składania większych zamówień. Konkretne kwoty można sprawdzić na
podstronie.
Czy mogę złożyć zamówienie w inny sposób niż za pomocą Internetu?
Zamówienia można składać również wysyłając nośnik z danymi (pen drive, płyta DVD itp.) na nasz adres dostępny na
stronie i kontaktując się z nami telefonicznie pod numerem tel. 600 089 335 lub e-mailowo.
Czy można składać zamówienia z dostawą na zagraniczny adres?
Nie istnieje taka możliwość.
Dlaczego nie mogę złożyć zamówienia korzystając z urządzenia mobilnego?
Ponieważ pełne funkcjonalności są dostępne wyłącznie w wersji desktopowej.
Pytania odnośnie zamawiania
Jak przesłać zdjęcia do Albumu?
Po zalogowaniu się na swoje konto należy wybrać "Dodaj zdjęcia do albumów", a następnie uzupełnić nazwę Albumu i kliknąć przycisk "Dalej". W kolejnym kroku wystarczy kliknąć przycisk "Wybierz zdjęcia", by przesłać wybrane fotografie do albumu. Więcej informacji o zamawianiu produktów można znaleźć w
Pomoc - Jak dodawać zdjęcia do albumu na swoim koncie?.
Jak przesłać zdjęcia do Albumu?
Po zalogowaniu się na swoje konto należy wybrać "Dodaj zdjęcia do albumów", a następnie uzupełnić nazwę Albumu i kliknąć przycisk "Dalej". W kolejnym kroku wystarczy kliknąć przycisk "Wybierz zdjęcia", by przesłać wybrane fotografie do albumu. Więcej informacji o zamawianiu produktów można znaleźć w
Pomoc - Jak dodawać zdjęcia do albumu na swoim koncie?.
Co mam zrobić, jeśli nie mogę przesłać (uploadować) zdjęć do swojego albumu?
Należy postarać się odciążyć łącze internetowe z innych obciążeń (urządzenia i programy korzystające z połączenia, które mogą powodować spowolnienie ładowania zdjęć), jeśli przyczyną problemu może być zbyt wolne połączenie sieciowe. Jeśli nadal pojawiają się kłopoty z przesłaniem zdjęć, być może posiadają one zbyt duży rozmiar. W razie wystąpienia dalszych problemów należy skontaktować się z nami za pomocą wiadomości e-mail. Przyczyną zablokowania funkcji przesyłania zdjęć może być również brak zainstalowanej lub aktualnej wtyczki Adobe Flash. Można ją pobrać
tutaj.
W razie dalszych problemów radzimy załadować zdjęcia za pomocą poczty elektronicznej i przesłanie je na nasz adres wraz z opisem problemu.
Jak utworzyć nowy album?
Po zalogowaniu na swoje konto należy wybrać "Dodaj zdjęcia do albumów". Pojawi się wtedy nowe okno, w którym należy wpisać nazwę nowego albumu.
Jak zmienić nazwę utworzonego już albumu lub zdjęcia?
W zakładce "Zamawianie odbitek" należy w lewym panelu pod nazwą "Zasoby serwisu" wybrać "Lista albumów", a następnie w wybranym przez siebie albumie zaznaczyć ikonę "abc" lub kliknąć w miejsce, w którym wyświetla się aktualna nazwa.
Jak przenieść zdjęcia do innego albumu?
Po wejściu do wybranego albumu na dole pojawi się opcja "przenieś do innego albumu".
Jak mogę dodać zdjęcia do mojego zamówienia?
Aby dodać zdjęcia do wybranego zamówienia należy, będąc zalogowanym, wejść do menu "Zamawianie Odbitek", następnie wejść do wybranego Albumu i zaznaczyć fotografie, które zamierzamy zamówić. Można również skorzystać z opcji "zaznacz wszystkie". Następnie należy kliknąć w przycisk "Dodaj zaznaczone zdjęcia do zamówienia". Następny krok przeniesie nas do koszyka. Do zamówienia możemy również dodawać całe Albumy ze zdjęciami.
Po złożeniu zamówienia nie ma już możliwości dodawania nowych zdjęć, należy złożyć nowe, osobne zamówienie.
Jak usuwać albumy i/lub zdjęcia?
Zdjęcia oraz wybrane albumy można usunąć po zalogowaniu. Należy to zrobić w panelu "Zamawianie odbitek" klikając w ikonę krzyżyka obok wybranego folderu. By usunąć zdjęcia należy przejść do albumu i na tej samej zasadzie wybrać ikonę krzyżyka. Można również zaznaczyć kilka zdjęć i wybrać na dole opcję "Usuń zaznaczone".
Jak przesłać zdjęcia do bieżącego albumu?
Należy, będąc w danym Albumie, wybrać opcję "Dodaj więcej zdjęć do albumu".
Czy można edytować zdjęcia w istniejącym już albumie?
Nie można edytować zdjęć w albumie. Edycja pojedynczych zdjęć jest możliwa w ograniczonym stopniu wyłącznie w przypadku zamawiania FotoObrazów czy FotoPrezentów.
Jak wybrać lub wyłączyć opcję Ręcznej korekty zdjęć?
Po zatwierdzeniu zamówienia w koszyku i przejściu dalej, pojawi się nowa podstrona z zapytaniem o Ręczną korekcję zdjęć. Jest ona automatycznie zaznaczona na "TAK" - by wyłączyć tą opcję należy kliknąć i w ten sposób zaznaczyć lub odznaczyć "Wybieram Ręczną Korekcję Zdjęć".
Jak zmienić rodzaj zamawianych odbitek z papieru Standard na papier Fujicolor HD Supreme?
W trakcie składania zamówienia po przejściu do Koszyka zobaczymy pełną listę zamawianych odbitek. U samej góry można wybrać papier Fujicolor HD Supreme lub Standard zaznaczając odpowiednią opcję w rozwijanej liście "Usługa".
W jaki sposób mogę upiększyć zdjęcia dodawane w czasie zamawiania FotoPrezentów?
Najpierw należy zaznaczyć odpowiedni FotoPrezent wybierając opcję obok grafiki "Stwórz Foto Produkt". Pojawi się ramka lub obszar z wybranym produktem, na którym umieszczamy wybrane fotografie. Na panelu poniżej pojawi się możliwość edycji zdjęć, dzięki której zmienimy orientację czy kolorystykę zdjęcia. Poniżej możemy rozwinąć także kategorię Ozdobne ramki - aby zobaczyć efekt należy przeciągnąć wybraną grafikę na zdjęcie.
Co należy zrobić, jeśli system odrzucił płatność elektroniczną eCard?
Jeśli płatność eCard została odrzucona z jakichkolwiek powodów, można wykonać przelew bankowy na rachunek FotoPrint, pamiętając o tym, by podać w tytule numer zamówienia. Numer rachunku bankowego można znaleźć na
stronie.
Przez ile dni są przechowywane zdjęcia na serwerze w Albumach, jeśli nie chcę od razu składać zamówienia?
Wszystkie zdjęcia są przechowywane przez okres 14 dni od daty ostatniej modyfikacji w albumach. Fotografie wybrane do zamówienia są automatycznie usuwane z albumów po jego złożeniu.
Czy mogę pobrać zdjęcia na swój komputer, które zostały wcześniej przesłane na serwer?
Nie ma takiej możliwości.
Czy istnieje opcja ponownego zamówienia wcześniej zrealizowanego projektu?
Zamówione zdjęcia są automatycznie usuwane z albumów. Aby zrealizować ten sam projekt należy skontaktować się z nami e-mailowo pisząc na adres
biuro@fotoprint.pl.
Co musze zrobić, jeśli nie otrzymuję e-maila z potwierdzeniem złożonego zamówienia?
Należy sprawdzić w skrzynce pocztowej folder "SPAM", gdyż wysłana przez serwis wiadomość mogła do niego przypadkowo trafić. Można również skontaktować się z nami, aby potwierdzić złożone zamówienie.
Pytania odnośnie produktów
Jaka jest maksymalna wielkość pliku, który mogę przesłać na serwer?
Maksymalna wielkość pliku, który można przesłać na serwer FotoPrint wynosi 128 MB. Należy jednak pamiętać o tym, że duża liczba zdjęć o znacznej wielkości pliku będzie dłużej i wolniej przesyłana na serwer. Jednorazowo można wybrać i przesłać zdjęcia o wadze 800 MB (łączny limit przesyłanych plików), ale czynność tę można powtarzać wielokrotnie, by przesłać na serwer nawet do kilku tysięcy fotografii.
Na jakim papierze są drukowane odbitki fotograficzne? Czym różni się papier Premium od Standard?
Na serwer można przesyłać pliki w formatach: JPG, TIFF, PNG lub BMP.
Jakie formaty graficzne plików (rozszerzenia) są akceptowane?
Papier Fujicolor Crystal Archive i Fujicolor HD Supreme Standard różnią się między sobą jakością wykonanych odbitek. Wszystkie istotne różnice pomiędzy obiema papierami można znaleźć na
podstronie.
Jaką rozdzielczość powinno mieć zdjęcie, by zagwarantować dobrą jakość wydruku?
Na czym polega Ręczna Korekcja Zdjęć?
Zakres poprawy jakości zdjęć zawsze zależy od jakości przesłanych do nas plików. Decydując się na opcję Ręcznej Korekcji Zdjęć uzyskujemy gwarancję, że wszystkie zamawiane fotografie zostaną sprawdzone i ręcznie poprawione przez profesjonalnego grafika, dzięki czemu uzyskany zostanie efekt równo naświetlonych (wydrukowanych) fotografii o poprawnej jasności i kolorystyce.
Dlaczego moje odbitki posiadają białe brzegi lub są przycięte?
W jakich rozdzielczościach należy dodawać pliki do FotoPrezentów i FotoObrazów, by uzyskać wysoką jakość produktów?
Każdy FotoPrezent i FotoObraz ma swoje własne preferowane rozdzielczości, do których należy dopasować rozdzielczość plików przesyłanych na serwer. Można je sprawdzić wybierając opcję "Szczegóły". Wśród informacji pojawi się zapis dotyczący minimalnej rozdzielczości pliku.
W jaki sposób myć bezpiecznie FotoKubek?
FotoKubek należy myć zawsze ręcznie, gdyż zmywarka po pierwszym myciu lub po pewnym czasie może trwale uszkodzić nadruk.
Jak prać maskotki, poduszki, śliniaczki i T-Shirty ze zdjęciem?
FotoPrezenty tekstylne z nadrukiem takie jak maskotki czy poduszki należy prać w pralce w temperaturze 30 stopni C.
W jaki sposób powstają FotoObrazy na płótnie?
Dostarczone zdjęcia są drukowane na wysokiej jakości płótnie fotograficznym, które jest następnie naciągane na drewnianą, sosnową ramę. FotoObraz jest mocowany w taki sposób, by nadruk był widoczny również na bokach, stanowiąc naturalne przedłużenie zdjęcia.
Co oznacza informacja, że FotoObraz zostanie wykonany z białymi bokami?
Oznacza to, że zdjęcie wybrane do nadruku będzie widoczne tylko na głównej, frontowej części FotoObrazu - boki pozostaną niezadrukowane. Taka opcja możliwa jest jedynie po e-mailowym lub telefonicznym kontakcie z nami.
Czy serwis Fotoprint posiada gotową galerię FotoObrazów, z której można złożyć zamówienie?
Planujemy w niedługim czasie udostępnienie możliwości zamawiania FotoObrazów z banku zdjęć.
Czy jeśli wybrane zdjęcie posiada większą rozdzielczość niż zalecana dla wybranego formatu odbitki, należy je zmniejszyć?
Nie, nie ma takiej potrzeby.
Czy w przypadku dostarczenia zdjęć na płycie lub innym nośniku danych, zdjęcia powinny być przekazane w minimalnych rozmiarach do danego formatu czy o dowolnym rozmiarze?
Zdjęcia powinny mieć zalecany rozmiar i rozdzielczość dopasowane do wybranego formatu odbitek. Nie mogą to być również pliki w dowolnym rozmiarze - plik JPG nie powinien przekraczać kilkunastu MB. Maksymalna rozdzielczość zdjęcia to 600 DPI - większa może spowodować pogorszenie jakości odbitek.
Czy zdjęcia wysłane do fotolabu FotoPrint powinny być już obrobione w programie do obróbki zdjęć, czy istnieje możliwość wykonania tego przez serwis?
Niestety nie zajmujemy się obróbką zdjęć, jednak w trakcie składania zamówienia można skorzystać z podstawowych opcji takich jak obracanie zdjęcia czy lekka zmiana jego kolorystyki. Ponadto po złożeniu zamówienia w Koszyku pojawi się zapytanie o Ręczną Korektę Zdjęć, która polega na ręcznym poprawieniu zdjęć przez profesjonalnego grafika co do jasności i kolorystyki. Nie wykonujemy fotomontaży, nie dodajemy efektów ani nie dokonujemy innych podobnych przeróbek graficznych.
Reklamacje
W jaki sposób mogę zgłosić reklamację?
W przypadku reklamacji należy skontaktować się z naszym laboratorium telefonicznie (600-089-335 pn-pt 7:00-16:00) lub za pośrednictwem e-mail
reklamacje@fotoprint.pl bądź listownie.
Ile czasu mam na zgłoszenie reklamacji?
Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu dwóch lat od daty wydania mu Produktu, o ile w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym stwierdził niezgodności dostarczonego Produktu z umową, zawiadomi FotoPrint o stwierdzonej niezgodności. Reklamacja jest rozpatrywana w terminie do 14 dni od jej przyjęcia.
Czy mogę zwrócić zamówienie, jeśli nie spełnia moich oczekiwań?
Tak, ale tylko w przypadku, gdy został zamówiony gotowy produkt. W przypadku zamówień realizowanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb nie ma możliwości zwrotu zrealizowanego zamówienia. Szczegóły opisano w Regulaminie fotolabu.
Jakie warunki musi spełniać reklamacja?
Podstawą wszczęcia procedury reklamacyjnej jest dokładny opis zastrzeżeń wobec zrealizowanej usługi. Konieczne jest wówczas odesłanie reklamowanych zdjęć, Foto Prezentów, Foto Obrazów, Kalendarzy itp. na własny koszt przesyłką pocztową na adres naszej siedziby, wraz z dowodem zakupu lub bezpłatnie poprzez Punkt Odbioru, w którym zamówienie zostało uprzednio odebrane.
Do których produktów mogę zgłosić reklamację?
Produkty sprzedawane przez serwis foto4u.pl mogą być objęte gwarancją producenta. Sprzedawca nie udziela gwarancji na jakiekolwiek produkty. Klient może skorzystać z udzielonej przez producenta lub dystrybutora gwarancji i reklamować produkt u gwaranta (bezpośrednio lub poprzez pośrednictwo Sprzedawcy).
Co dzieje się w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji?
W przypadku przyjęcia reklamacji i jej pozytywnego rozpatrzenia zostaną podjęte niezwłoczne kroki mające na celu poprawne wykonanie usługi lub zwrot poniesionych kosztów.